WARZYWNE TAGLIATELLE Z CUKINII Z KURCZAKIEM

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Tym razem coś dla fanów mięsa. Oczywiście przepis bez glutenu, ale dodatkowo dobry dla osób odżywiających się też bezzbożowo, a bez suszonych pomidorów – także dla osób będących na protokole autoimmunologicznym.

Gdy zrobiłam takie tagliatelle cukiniowe z fasolą, stwierdziłam że koniecznie muszę je udostępnić na stronie. Ale że w ostatnim czasie wszystkie dania były roślinne, postanowiłam sięgnąć tym razem po mięso, aby Ci którzy nie jedzą strączków też mogli skorzystać.

Danie jest proste w przygotowaniu i może być modyfikowane na wiele sposobów. Bazą jest makaron z cukinii – i to bez użycia specjalnych urządzeń.

Do dania wykorzystałam pierś z kurczaka oznaczoną jako hodowla bez antybiotyków, niby na naturalnej paszy. W mojej ocenie, jak już kupować mięso to z zaufanego źródła, sklepów eko lub właśnie tak oznaczonych.

Filet rzeczywiście wyglądał inaczej jak te „klasyczne” – był mniejszy, miał też ciemniejszy kolor. I wiadomo… był 2x droższy. Na szczęście mięsa jem stosunkowo mało (1 dziennie i nie codziennie).

Składniki:

pierś z kurczaka

mała cukinia

ząbek czosnku

oliwa z oliwek

małe awokado

natka pietruszki

sól, pieprz, ewentualnie inne przyprawy

dodatkowo: suszone pomidory (nie dla AIP)

Przygotowanie:

Filet z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w drobne paski lub kostkę. Można kawałki wymieszać z przyprawami (np. kurkumą, pieprzem i ziołami).

Przygotować makaron – umyć cukinię, odkroić twardą końcówkę i obieraczką mocno przyciskać do cukini i wykonywać ruchy jak przy obieraniu warzyw, aby utworzyć możliwie grube pasy. Skroić całą cukinię.

Na patelni rozgrzać łyżkę oliwy. Smażyć delikatnie z każdej strony. Wycisnąć także czosnek, wymieszać i smażyć jeszcze chwilę.

Gdy kurczak będzie gotowy, dodać cukinię. Posypać całość solą i pieprzem. Wymieszać i dusić chwilę pod przykryciem. Po ok. minucie odkryć patelnię, wymieszać całość i smażyć jeszcze chwilę, aby woda wyparowała a makaron trochę zmiękł. Nie powinien się rozpadać!!

Wyłożyć zawartość patelni do miski. Pozwolić, aby lekko danie ostygło. W międzyczasie pokroić awokado w kostkę. Wymieszać następnie z makaronem i kurczakiem. Przełożyć na talerz. Posypać posiekaną natką pietruszki (ja lubię posypane obficie).

Gotowe!

Tak przygotowane danie jest dobre także dla osób będących na protokole autoimmunologicznym (AIP).

A jeśli możesz pomidory, zachęcam aby dodać jeszcze do całości suszone, pokrojone w paski pomidory.

I jak Ci się podoba takie danie? :)

Proste, inne, bez setki składników, a zatem tak jak powinno być dla dobra jelit.

Takie danie można również podać osobom będącym na diecie SCD lub GAPS, ale także osobom będącym na diecie FODMAPs.

Ja przez lata używam tabeli diety low FODMAPs, gdzie cukinia była dozwolona. Nie pamiętam też, żeby moi pacjenci źle się czuli właśnie po jej zjedzeniu, stosując tę dietę. Ale… można znaleźć też tabele, w których ona jest niezalecana (albo raczej dozwolona w małych ilościach). W takiej sytuacji można użyć do przygotowania tagliatelle z dozwolonego kabaczka lub marchewkę.

Smacznego! :)


Jeśli podoba Ci się przepis, udostępnij go innym – pomóż mi dotrzeć do tych, którzy potrzebują inspiracji, zmiany sposobu żywienia bądź szukają dań bez zbóż. W tym celu możesz użyć przycisków powyżej i poniżej posta. Dziękuję!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Or