3 PROSTE POMYSŁY NA DOMOWĄ WODĘ SMAKOWĄ

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Każdy z nas codziennie powinien pić wodę. Nie da się jej zamienić na nic innego. Taka prosta rzecz, a mimo to, zaskakująco dużo osób ma problem z piciem jej w stanie „surowym”, bo nie smakuje odpowiednio, bo nie jest słodka, bo jest nieprzyjemna w konsystencji, bo jest zimna… Stąd też przekazuję Wam pomysły na wodę smakową w trzech wersjach. Zobacz, która wersja Ci odpowiada i zacznij pić więcej wody od zaraz.

Czy pijesz wodę każdego dnia? Czy wypijasz 8 szklanek? A może nie udaje Ci się wypić nawet jednej? Woda jest stawiana podobnie jak aktywność fizyczna czy warzywa u podstawy piramidy zdrowia, dlatego naprawdę trudno jest ją zignorować w codziennym życiu.

Zastanów się i policz, ile wody (nie kawy, nie herbaty, a czystej wody) powinieneś wypijać każdego dnia. Jeśli czytasz moje posty, to na pewno natrafiłeś już na tę informację o jej zapotrzebowaniu dla osoby dorosłej. Przyjmuje się, że powinno ono wynosić 30ml na kg masy, ale oczywiście powinniśmy tu uwzględnić dodatkowo choćby treningi czy fizyczną pracę w upale, zatem ta końcowa ilość może się zwiększyć.

Warto zatem porozstawiać szklanki z wodą w domu czy pracy, a małą butelkę (najlepiej szklaną) mieć zawsze przy sobie. Picie powinno odbywać się małymi łykami, a sama woda powinna być najlepiej w temperaturze pokojowej.

Przedstawione pomysły są banalne, być może już je znasz lub wykorzystujesz. W tym drugim przypadku, jeśli masz już swoje ulubione sposoby na picie wody – podziel się nimi w komentarzu :) Ten post dedykuję głównie tym opornym z Was, którzy rękami i nogami wzbraniają się przed piciem wody, a jest Was całkiem pokaźna grupka :)

Jeśli nie lubisz zimnej wody czy tej w temperaturze pokojowej, zawsze możesz dolać do niej ciepłą przegotowaną lub zrobić wersję na gorąco jak ta z dodatkiem kurkumy.

3 proste pomysły na wodę smakową

Woda z ogórkiem i natką pietruszki

Ogórek zawsze robi robotę… Nadaje świeżości oraz cudowny lekko słodkawy posmak (jeśli oczywiście zostanie użyty dobry gruntowy ogórek). Dodatkowo świetnie komponuje się z natką pietruszki, którą warto choć trochę posiekać czy porwać przed zalaniem ją wodą. Dzięki temu woda nabierze smaku, a dodatkowo przedostanie się choć trochę składników z samej natki. Dodatkowo koniecznie należy dodać cytrynę, limonkę lub innego cytrusa. Jest to jedno z moich ulubionych zestawień, a przy tym z łatwo dostępnych składników.

Składniki:

woda (jeśli lubisz gazowaną wybierz np. Muszyniankę)

ogórek gruntowy (najlepiej z dobrego źródła)

kilka plastrów cytryny/ limonki/ pomarańczy czy np. kawałki arbuza

kilka gałązek natki pietruszki (lekko porwanej lub przekrojonej np. na pół)

opcjonalnie: kostki lodu

Przygotowanie:

Do karafki na wodę czy wysokiej szklanki wkrój plasterki ogórka, cytryny oraz umieść gałązki natki pietruszki (jak wspomniałam wyżej – lekko pokrojone lub porwane). Zalej całość wodą. Pozostaw na kilka minut, aby smaki i zapachy się zmieszały. Przechowuj w lodówce.

Możesz dodać kilka kostek lodu lub zalać mieszankę schłodzoną lekko wodą, jeśli preferujesz jedynie zimne napoje.

Woda z malinami, miętą i cytryną

Inną propozycją jest mieszanka owoców z listkami zieleniny. Pamiętaj, aby owoce oraz liście wcześniej opłukać (także maliny, jagody czy jeżyny). Jeśli lubisz w daniach połączenie arbuza z bazylią, możesz również i w tym przypadku dodać do wody zamiennie te składniki. Jeśli masz w domu szałwię – też jest to fajna opcja zamiast mięty.

Eksperymentuj! Owoce natomiast, uznaj głównie jako lekki dodatek smakowy i ozdobnik – nie przesadzaj z ich ilością, bo sok będzie się przedostawać do wody, a z nim też cukry (naturalne, ale jednak), co nie jest wskazane np. w insulinooporności.

Składniki:

schłodzona woda (jeśli lubisz bąbelki, wybierz np. Muszynę)

kilka plasterków cytryny/ limonki

garść malin (zamiennie możesz użyć kawałki arbuza, przekrojone borówki, cząstki brzoskwini)

listki mięty (warto przekroić je choćby na pół)

opcjonalnie kostki lodu

Przygotowanie:

Podobnie jak wyżej – w tym przypadku zamiast ogórka użyj garści owoców. Jeśli owoce są większe niż maliny czy jagody, pokrój je na mniejsze kawałki.

Woda z kostkami lodu z naparu ziołowego

I na koniec patent, który jakiś czas temu mnie zachwycił. Wykorzystuję go także do herbaty. Gotujesz intensywny napar z dowolnych ziół (np. tych które wypijasz każdego dnia bądź który powinien być wypijany), a następnie przelewasz do woreczków do lodu i zamrażasz. Dodajesz takie kostki do wody lub np. herbaty.

Składniki:

woda (źródlana, filtrowana, niskozmineralizowana)

1-2 kotki (jeśli na szklankę) zamrożonego naparu z dowolnych ziół (np. skrzypu, pokrzywy, rumianku, innych)

opcjonalnie: liście mięty lub innej zieleniny

Przygotowanie:

Do wody dodajesz kostki zamrożonego wcześniej naparu z ziół. Pamiętaj – im bardziej intensywny napar, tym mniej należy go dodać do szklanki/ karafki, zatem ilość kostek zamrożonego naparu powinna być też ograniczona. Ja do szklanki dodaję przeważnie 1-2 takie kostki.


Który sposób jest dla Ciebie najlepszy? Zastosuj go i sprawdź, ile szklanek wody jesteś w stanie wypić w ciągu dnia i czy zmienia się Twoje samopoczucie, a następnie się pochwal! :) Udostępnij innym opornym – mam nadzieję, że im też takie sposoby pomogą.

Pozdrawiam!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Dodaj komentarz

Or